Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014

"Ηλεκτρονική Τάξη" Παρουσίαση-Αξιολόγηση


(Από την όμιλία μου κατά την παρουσίαση της εργασίας στην τελική γιορτή του Σχολείου μας)



Σ΄ αυτό το σημείο θα κάνουμε την παρουσίαση της εργασίας των μεγάλων τάξεων πάνω στην χρήση των Νέων Τεχνολογιών(δηλ των υπολογιστών και του ίντερνετ) στην μαθησιακή διαδικασία.

            Το χωριό μας είναι ορεινό και απομακρυσμένο από τα αστικά κέντρα. Τα παιδιά μας έτσι στερούνται τα καθημερινά ερεθίσματα που μπορούν να τα παρακινήσουν στην αναζήτηση γνώσεων. Είμαστε υποχρεωμένοι λοιπόν να δημιουργήσουμε εμείς όσο περισσότερα μπορούμε σαν αντιστάθμισμα.
            Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν το κυρίαρχο εργαλείο της σύγχρονης εποχής και σκεφθήκαμε να μην το αφήσουμε ανεκμετάλλευτο .
            Στις ώρες της Ευέλικτης ζώνης μπορούμε να ασχοληθούμε με σχέδια εργασίας παντός θέματος ,αρκεί να πληρούν τους στόχους των ΑΠΣ.
            Το θέμα μας λοιπόν ονομάστηκε «Η ηλεκτρονική Τάξη». Θα ενέπλεκε τα παιδιά στον ελεύθερο χρόνο τους από το σπίτι κάνοντας τις εργασίες μέσω υπολογιστή. Θα υπήρχε επικοινωνία ανάμεσα στα παιδιά και σε μένα σε χρόνο εκτός Σχολείου εμπλέκοντάς τα στη δημιουργική χρήση του υπολογιστή.
            Η όλη εργασία θα παρουσιαζόταν σε ξεχωριστή ημέρα, αλλά λόγω εκλογών περιορίστηκε πολύ ο χρόνος και δεν θελήσαμε να σας φέρουμε κι άλλη βραδιά εδώ. Έτσι συμφωνήσαμε με τα παιδιά να κάνουμε την παρουσίαση σήμερα στην Τελική Γιορτή Αποφοίτησης.
            Το Σχέδιο λοιπόν είχε ως εξής:
 Δημιουργείται ένα blog της Τάξης με διαχειριστή το Δάσκαλο.
Τα παιδιά παίρνουν κωδικούς , γίνονται μέλη και δημοσιεύουν εργασίες που τους δίνω.
Μπορούν να σχολιάσουν την δημοσιευμένη εργασία ο δάσκαλος και τα παιδιά.
Όλοι οι επισκέπτες μπορούν να την δουν ,αλλά όχι να συμμετέχουν .

Το Σχέδιο δράσης που κατατέθηκε έχει ως εξής:

 Σχέδιο προγράμματος
Τίτλος θέματος
Ηλεκτρονική Τάξη
Υποθέματα
Ενημέρωση Blog
Νέες Τεχνολογίες
e-portfolio
Σκοπός
Να μπορούν οι μαθητές να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή σαν εργαλείο μάθησης και
να καταφέρουν να εκτελούν εργασίες από το σπίτι ανεβάζοντάς τες σε blog και
δημιουργώντας ένα e-portfolio όπου θα φαίνεται η πρόοδός τους.
Στόχοι
Να εξοικειωθούν με τον υπολογιστή.
Να μάθουν όσα χρειάζονται για να κάνουν πλήρεις αναρτήσεις .
Να επικοινωνούν εκτός σχολικού χρόνου μεταξύ τους και με τον δάσκαλο.
Να ανακαλύψουν το υλικό που κρύβεται στο διαδίκτυο και αφορά τα μαθήματά τους,
Να μπορούν να επιλέξουν την σωστή πληροφορία.
Να δημιουργήσουν κείμενα.
Να βρουν ενδιαφέρον κίνητρο για παραπάνω αναζήτηση στα μαθήματά τους.

Σύνδεση με Μαθήματα/Ενότητες του προγράμματος σπουδών
Το θέμα είναι σύμφωνο με τα ΑΠΣ και το ΔΕΠΣ «Στην υποχρεωτική εκπαίδευση η
Πληροφορική διδάσκεται ως γνωστικό αντικείμενο στο Γυμνάσιο και εισάγεται, με το
παρόν, στο Δημοτικό ακολουθώντας το «ολιστικό πρότυπο» σύμφωνα με το οποίο οι
στόχοι επιτυγχάνονται και υλοποιούνται με διάχυση της Πληροφορικής στα επιμέρους
γνωστικά αντικείμενα. Για να επιτύχουμε τη σύνθεση αυτών των δύο διαφορετικών
προτύπων, τα θέματα της Πληροφορικής έχουν οργανωθεί κατά επίπεδο με βάση
θεματικούς άξονες περιεχομένου, οι οποίοι αναπτύσσονται και εξειδικεύονται όσον αφορά
το περιεχόμενο, ανάλογα με την τάξη και, επομένως, την ηλικία και την αντιληπτική
ικανότητα των μαθητών, πάντα, βέβαια, στο πλαίσιο του σκοπού διδασκαλίας του
μαθήματος.»
Ειδικά για την Εκαι ΣΤ προβλέπει:
Γνωρίζω τον υπολογιστή
Ο υπολογιστής ως ενιαίο σύστημα.
Σύστημα Οργάνωση
Γράφω και ζωγραφίζω
Απλή μορφοποίηση κειμένου. Ενσωμάτωση εικόνας σε κείμενο. Αποθήκευση και ανάκτηση
αρχείου.
Δημιουργία Έκφραση Χώρος-Χρόνος Οργάνωση
Υπολογίζω και κάνω γραφήματα
Παρουσίαση στοιχείων σε πίνακα. Δημιουργία απλών γραφημάτων.
Δημιουργία, Έκφραση Χώρος-Χρόνος Οργάνωση
Αναζήτηση, συλλογή, επιλογή πληροφοριών. Κριτική επεξεργασία, παρουσίαση.
Οργάνωση Διάκριση Επεξεργασία Αλληλεπίδραση
Επικοινωνώ ηλεκτρονικά
Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) αρχικά με βοήθεια και στη συνέχεια μ ε
σταδιακή αυτονόμηση.
Επικοινωνία Χώρος-Χρόνος Τεχνολογία Πρόοδος
Ο υπολογιστής και οι εφαρμογές του
Χρήση του υπολογιστή στην καθημερινή ζωή. Συζήτηση – Προβληματισμοί.
Τεχνολογία Επικοινωνία, Συνεργασία Μεταβολή, Ισορροπία Αλληλεξάρτηση Χώρος-
Χρόνος Στάση, Πρόβλημα Προσαρμογή, Αξιοποίηση Εκμετάλλευση
Όλα τα μαθήματα μπορούν να εμπλακούν στο παρόν σχέδιο με επαναληπτικές εργασίες ή
με έρευνα.
Δραστηριότητες
Θα γίνουν μέλη, αφού δημιουργήσουν κωδικούς, στο blog της τάξης
Θα μάθουν να κάνουν αναρτήσεις
Θα μάθουν να μορφοποιούν το κείμενο
Θα μάθουν να τοποθετούν εικόνες
Θα Χρησιμοποιήσουν υπερσυνδέσμους
Θα κάνουν έρευνα πληροφορίας
Όταν γίνει η πρώτη εξοικείωση θα περάσουμε σε νέο blog όπου θα αναρτώνται οι
εργασίες που θα αναλαμβάνουν και θα παραμένουν σαν portfolio
Θα συμπληρώνουν επαναληπτικά σε όλα τα μαθήματα
Θα αξιολογούν πληροφορίες
Θα δημοσιεύσουν άρθρα
Θα δημιουργήσουν δικά τους επαναληπτικά.
Εκπαιδευτικό Υλικό
Βιβλογραφία/Αρθρογραφία:
http://economu.wordpress.com Ο Φάκελος Εργασιών Μαθητή Αξιολόγησης
http://invenio.lib.auth.gr/record/109018 Υποστήριξη τηλεκπαίδευσης με χρήση eportfolio
http://syneducation.wordpress.com/2012/01/06/kidblog-org-δώστε-την-ευκαιρία-
στους-μαθητές-σα
http://pappanna.wordpress.com Οι μορφές αξιολόγησης των μαθητών μας, φόρμες
περιγραφικής αξιολόγησης
Πολυμεσικό/Ψηφιακό Υλικό:
Kidblog.org
Ιστότοποι:
http://kidblog.org/mrzikakisclass/ αρχικό blog για εξάσκηση
http://kidblog.org/mrzikakisbooks/ τελικό blog σαν φάκελος εργασιών
http://dim-theod.wikispaces.com/ Ιστοσελίδα πιθανής συνέχειας σε επίπεδο ομαδικής
εργασίας.
Τρόποι/Τεχνικές Αξιολόγησης
α) Παρουσίαση εργασιών
Όλες οι εργασίες είναι αναρτημένες και στο τέλος μπορεί να γίνει ανακοίνωση στα τοπικά
ΜΜΕ
β) Ερωτηματολόγια
Θα δοθούν ερωτηματολόγια στους μαθητές του Σχολείου και στους γονείς.
Παρατηρήσεις:
Πριν την εργασία θα διερευνήθηκε η δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο από το σπίτι
και ερωτήθηκαν οι γονείς για συνεργασία.
Το Θέμα μπορεί να επεκταθεί και στο wiki με ομαδική εργασία ή να αποτελέσει
υπόβαθρο για το νέο σχολ έτος.
Στο blog μπορούν να σχολιάσουν μόνο τα μέλη και τα σχόλια εγκρίνονται πρώτα από
τον διαχειριστή.
ΧΡΟΝΟΣ Υλοποίησης: Β΄Εξάμηνο

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ –ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Στο τέλος του Σχεδίου ΟΛΑ τα παιδιά έμαθαν να κάνουν πλήρη δημοσίευση.
Τους άρεσε και θέλουν να συνεχίσουμε του χρόνου.
Δεν θέλουν να σταματήσει το Καλοκαίρι.
Είναι ώριμα για περισσότερη δουλειά τη νέα Σχολ. Χρονιά όπου και θα επεκταθούμε σε ανανέωση της ιστοσελίδας του Σχολείου με τακτική ενημέρωσή της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου